درگاه پرداخت ارزی دیجی درگاه

دسترسی سریعورود / ثبت نامدیجی درگاهگفتگو با پشتیبانموجودی حساب

شوک عرضه بیت کوین: برای آینده آماده شوید!

جامعه بیت کوین در حال بحث در مورد احتمال شوک عرضه قریب الوقوع است، جایی که تقاضا برای بیت کوین از عرضه فراتر رفته و منجر به افزایش قابل توجه قیمت می شود. سه نشانه وجود دارد که به این رویداد اشاره دارد. در مرحله اول، افزایش تقاضا برای ETF های بیت کوین وجود دارد، با جریان خالص ورودی حدود 250 میلیون دلار در دو روز معاملاتی گذشته. انتظار می رود این تقاضای بالا قیمت بیت کوین را افزایش دهد. ثانیاً، علیرغم جریان زیاد سکه از کیف پول های ماینر به صرافی های نقطه ای، بازار انعطاف پذیری نشان داده و فشار فروش را بدون کاهش قابل توجه قیمت جذب کرده است. در نهایت، ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها که اغلب به‌عنوان «پودر خشک» آماده استقرار در دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین دیده می‌شود، از پایین‌ترین حد خود در اواسط اکتبر 2023 به نزدیک به 130 میلیارد دلار بازگشته است. این افزایش در ذخایر استیبل کوین می تواند پویایی عرضه/تقاضای بیت کوین را تسریع کند.

افزایش تقاضا برای ETF های بیت کوین قابل توجه است و تنها در 13 روز معاملاتی 150500 بیت کوین خریداری شد. این نرخ خرید 13 برابر انتشار روزانه بیت کوین است و زمانی که انتشار در سه ماه به نصف کاهش یابد، عدم تعادل تقاضا/عرضه آشکارتر خواهد شد. تحلیلگران بر این باورند که به محض اینکه جریان ورودی بیت کوین ETF از جریان خروجی Grayscale پیشی بگیرد، تنها راه برای انطباق با تقاضا از طریق افزایش قیمت خواهد بود. انتظار می‌رود که FOMO نهادی (ترس از دست دادن) پس از رسیدن قیمت به 60000 دلار و بالاتر راه‌اندازی شود.

علی‌رغم فشار فروش از سوی ماینرها، بازار جریان سکه‌ها را بدون ایجاد افت قابل‌توجه در قیمت جذب کرده است. ذخایر موجود در پرتفوی های معدنی از ابتدای ژانویه ثابت مانده است و این نشان می دهد که بازار می تواند فشار فروش را کنترل کند. این انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد که بازار برای یک شوک عرضه بالقوه آماده است.

افزایش ذخایر استیبل کوین به‌عنوان «پودر خشک» دیده می‌شود که می‌تواند در دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین مستقر شود. ارزش کل بازار استیبل کوین از پایین ترین حد خود در اواسط اکتبر 2023 به نزدیک به 130 میلیارد دلار رسیده است. این افزایش در ذخایر استیبل کوین اغلب با قیمت بیت کوین همبستگی دارد، به طوری که قیمت بیت کوین زمانی به اوج خود می رسد که ثبات در صرافی ها به اوج خود می رسد. این نشان می دهد که افزایش ذخایر استیبل کوین می تواند تقاضا برای بیت کوین را افزایش دهد و به شوک عرضه بالقوه کمک کند.

به طور کلی، این سه نشانه نشان می دهد که یک شوک عرضه قریب الوقوع در بازار بیت کوین ممکن است نزدیک تر از حد انتظار باشد. . افزایش تقاضا برای ETF های بیت کوین، انعطاف پذیری بازار در جذب فشار فروش ماینرها، و افزایش ذخایر استیبل کوین، همگی به افزایش احتمالی قیمت در آینده نزدیک اشاره می کنند.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
در صورت تمایل به ارسال نظر، لطفا ثبت نام کرده و یا وارد حساب کاربری تان شوید.
برای اطلاع از آخرین وضعیت سایت، واریزی ها، سفارش ها و...لطفا اجازه ارسال نوتیفیکیشن را فعال نمایید. راهنما