درگاه پرداخت ارزی دیجی درگاه

دسترسی سریعورود / ثبت نامدیجی درگاهگفتگو با پشتیبانموجودی حساب

چه چیزی منجر به کاهش قیمت بیت کوین می شود؟

بیت کوین اخیراً پس از گذشت مدت کوتاهی از مرز 72000 دلار در 8 آوریل، کاهش قیمت را تجربه کرده است. این افت به عوامل متعددی نسبت داده می شود که چشم انداز نزولی را برای ارز دیجیتال پیشرو ترسیم می کند. یکی از عوامل مهم در این کاهش، پیش‌بینی انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مارس در 10 آوریل است. کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این گزارش ممکن است افزایش تورم کلی را نشان دهد، که به طور بالقوه منجر به یک موضع مخالف در مورد نرخ‌های بهره می‌شود. توسط فدرال رزرو، که می تواند بر قیمت بیت کوین و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال تأثیر منفی بگذارد.

فدرال رزرو نرخ بهره را در حدود 5.3 درصد نگه داشته است، در حالی که خوش بینی اولیه در اوایل سال حاکی از کاهش احتمالی نرخ است. با این حال، با توجه به اینکه تورم به طور مداوم از هدف بانک مرکزی 2 درصد فراتر می رود، گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد که ممکن است اقدامات جدی لازم باشد. این عدم اطمینان پیرامون نرخ های بهره و تورم منجر به رویکرد محتاطانه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال شده است و منتظر گزارش CPI برای شفافیت بیشتر در مورد وضعیت اقتصادی هستند. کاهش است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در 8 و 9 آوریل خروجی‌های قابل‌توجهی را تجربه کردند که منجر به فروش قابل توجهی در بازار شد. سایر ETF های اسپات بیت کوین در این دوره جریان های ورودی قابل توجهی نداشته اند که نشان دهنده کاهش تقاضا است. این عدم علاقه سرمایه گذاران به این ETF ها بر فشار نزولی قیمت بیت کوین افزوده است.

بر اساس آخرین داده ها، بیت کوین در حدود 69,300 دلار معامله می شود که بیش از 2 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است. بازار به عواملی مانند داده های تورم، تصمیمات نرخ بهره و خروجی ETF حساس است که همچنان بر حرکت قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد. برای سرمایه گذاران ضروری است که تحقیقات کاملی انجام دهند و هنگام تصمیم گیری های سرمایه گذاری در بازار بی ثبات ارزهای دیجیتال احتیاط کنند.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
در صورت تمایل به ارسال نظر، لطفا ثبت نام کرده و یا وارد حساب کاربری تان شوید.
برای اطلاع از آخرین وضعیت سایت، واریزی ها، سفارش ها و...لطفا اجازه ارسال نوتیفیکیشن را فعال نمایید. راهنما