درگاه پرداخت ارزی دیجی درگاه

دسترسی سریعورود / ثبت نامدیجی درگاهگفتگو با پشتیبانموجودی حساب

تاثیر تصویب ETF بیت کوین معادل 1.4 برابر هاوینگ است !

مت هوگان، مدیر ارشد سرمایه گذاری (CIO) در Bitwise، در مورد تأثیر بالقوه راه اندازی اخیر 11 صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده بحث کرده است. او تأثیر این ETF ها را با رویدادهای نصف شدن بیت کوین مقایسه می کند و بیان می کند که ETF ها می توانند تأثیر مشابهی داشته باشند. رویداد بعدی نصف کردن بیت کوین در اواسط آوریل 2024 پیش بینی می شود. 

هوگان توضیح می دهد که رویدادهای نصف شدن تقریباً هر چهار سال یکبار رخ می دهد و میزان بیت کوین جدید ایجاد شده را به نصف کاهش می دهد. از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین در سالی که هر نصف شده افزایش یافته است. در ماه آوریل، زمانی که تعداد بلاک ها به 740000 رسید، پاداش از 6.25 به 3.125 BTC کاهش می یابد. هوگان بر پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین تاکید می کند و بیان می کند که کاهش عرضه جدید از لحاظ تاریخی برای قیمت ها خوب بوده است. تخمین زده می شود که نصف شدن بعدی هر سال حدود 7 میلیارد دلار عرضه جدید را از بازار حذف کند.

هوگان جریان های ورودی مورد انتظار از ETF ها را با اثر نصف شدن مقایسه می کند. در حالی که برآوردها برای ورودی ETF متفاوت است، بسیاری معتقدند که این محصولات حدود 10 میلیارد دلار در سال جذب خواهند کرد. هوگان ادعا می کند که اگر این اتفاق بیفتد، تأثیر مستقیم ETF بر تعادل عرضه و تقاضای بیت کوین معادل 1.4 نصف شدن خواهد بود. با این حال، او خاطرنشان می‌کند که این تأثیرات یک شبه رخ نمی‌دهد و از نظر تاریخی، قیمت‌ها در سال حوالی هر نصف شدن افزایش یافته است. همین امر در مورد ETFها نیز صادق خواهد بود.

هوگان همچنین مزایای غیرمستقیم ETFها مانند مقررات و افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال را برجسته می کند. او معتقد است که ETF ها به میزان قابل توجهی تعداد افراد علاقه مند به ارزهای دیجیتال را افزایش می دهد و منجر به تأثیر چند برابری می شود. در پایان، هوگان بیان می‌کند که نصف کردن یک مدل ذهنی خوب برای تأثیر مستقیم ETFها، با مزایای جانبی قابل‌توجهی است.

تخمین هوگان از 10 میلیارد دلار ورودی خالص در سال برای ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای است. محافظه کار محسوب می شود. تحلیلگران استاندارد چارترد پیش‌بینی کرده‌اند که امسال 50 تا 100 میلیارد دلار جریان داشته باشد. اگر 100 میلیارد دلار به ETF ها سرازیر شود، محصولات می توانند تأثیری به اندازه نصف شدن 14 بیت کوین داشته باشند. در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین با قیمت 42964 معامله می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و نظرات NewsBTC را در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نشان نمی دهد. سرمایه‌گذاری ریسک‌هایی را به همراه دارد و به خوانندگان توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری، تحقیقات خود را انجام دهند.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
در صورت تمایل به ارسال نظر، لطفا ثبت نام کرده و یا وارد حساب کاربری تان شوید.
برای اطلاع از آخرین وضعیت سایت، واریزی ها، سفارش ها و...لطفا اجازه ارسال نوتیفیکیشن را فعال نمایید. راهنما